השר עמיר פרץ התפטר מהממשלה והתעמת עם נתניהו

    חדשות קול חי No Comments on השר עמיר פרץ התפטר מהממשלה והתעמת עם נתניהו
    8:26
    12.05.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווח: צה"ל נכנס הבוקר לג'אבליה; אזעקות בלילה בצפון ובדרום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הודיע הבוקר כי הוא החליט להתפטר מהממשלה.

    הבוקר בישיבת הממשלה הטיח פרץ בראש הממשלה ואמר כי "בשנה הראשונה של כהונת הממשלה ציפי לבני לפחות ניהלה משא ומתן והמעמד של ישראל התחזק. אבל עכשיו אין משא ומתן וראש הממשלה צריך להרגיע את הרוחות ולראות ראייה רחבה. בחודשים האחרונים מתחוללת רעידת אדמה בכל התחומים, וראש הממשלה – במקום לנווט ולמצוא פתרונות – מחפש אשמים. תפקידו הוא להתעלות מעל ההתלהמות והצרכים הפוליטיים ולגלות אחריות כלפי אזרחי ישראל. אני ניהלתי מלחמה בנחישות מול הטרור לא פחות ממך, גם מול חיזבאללה וגם מול חמאס, והאמנתי וקידמתי תהליך מדיני כחלק מתפיסת ביטחון כוללת", תקף פרץ.

    ראש הממשלה הגיב לדברים ואמר כי "אצלכם זה 'אם לא פינית, לא עשית'. היוזמה היחידה היא לקפוץ מהצוק ולהתקפל. תפקידו של מנהיג לראות מציאות ולאחד כוחות מולה. אנחנו נתונים בעיצומו של מסע הסתה של האיסלאם הקיצוני. כל אחד מבין את זה. לצערנו מי ששותף לכך זו הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן. מי שאמור להתאחד נגד זה הם שרי הממשלה. אבו מאזן בורח מכל הסכם. הוא בוחר ללכת לכיוון הזה". לסיום פנה נתניהו לפרץ והודה לו "על שהבנת שמקומך לא סביב שולחן הממשלה".

    קודם לכן הודיע פרץ ליו"ר התנועה ציפי לבני כי בכוונתו להתפטר מהממשלה. השרה לבני הודיעה כי היא מכבדת אותו ואת החלטתו ושהם ימשיכו לפעול במשותף במסגרת התנועה.

    בריאיון שהעניק פרץ אמש, תקף את ראש הממשלה ואמר כי "לא אהיה חלק מממשלה שממשיכה במגמות הללו". יחד עם זאת, הודיע פרץ כי לא יתמוך בתקציב 2015.

    בתגובה לאיומי פרישתו של פרץ אמר אמש סגן השר הרב בן דהן כי "עמיר פרץ מאיים לפרוש מהממשלה. אם הבעיה היא דף ועט או הקלדת המכתב – אנחנו יכולים לעזור לו בעניין. אם אתה רוצה לפרוש – תפרוש, אל תאיים".

    גם סגן השר אופיר אקוניס הגיב לאיומיו של פרץ ואמר כי "השר פרץ חצה כל קו אדום ודינו – פיטורים. דברי בלע של שר נגד ראש ממשלה שהוא חבר בממשלתו הם לא רק חוצפה וחוסר בדרך ארץ ובמנהל תקין, אלא חוסר יושר מוסרי מן המעלה הראשונה. טוב יהיה אם לא יאיים בהתפטרות – אלא יפוטר".



    0 תגובות